Om oss
Anvisningar för att delta i webbseminarier
Arbetarskyddsförvaltningens webbseminarier ordnas som live-evenemang på Teams (Teams Live Events). Anvisningar för deltagandet:
- Klicka på länken för att delta i webbseminariet. Om deltagarna ska anmäla sig till evenemanget hittar du länken i bekräftelsemeddelandet som du får till din e-post efter anmälan.
- På en mobiltelefon eller surfplatta behöver du Teams-applikationen. Du kan ladda ner applikationen gratis i appbutiken.
- På datorn kan du delta med Teams-applikationen eller i webbläsaren. Välj antingen "Öppna Teams" eller "Se istället på webben".
- Därefter öppnas sidan "Välkommen till live-evenemanget!".
- Logga in med dina Microsoft 365-koder eller anslut dig anonymt till evenemanget.
- Om evenemanget inte har börjat ännu ska du vänta en stund.
- Om du inte lyckas ansluta dig till webbseminariet, stäng Teams-applikationen eller webbläsaren som du använde för att ansluta dig till webbseminariet. Prova att ansluta dig på nytt genom att klicka på länken för att delta i webbseminariet. Om detta inte hjälper, se tilläggsanvisningar under punkten "Problem med deltagandet?".
Att ställa frågor
- Du kan ställa frågor till experterna i chatten, dvs. i frågedelen.
- Du öppnar frågedelen med bilden av en pratbubbla i rutans högra kant.
- Skriv in din fråga i textrutan och välj "Skicka".
- Om du vill ställa en fråga anonymt, välj "Skicka anonymt".
Problem med deltagandet?
- Om du inte kan ansluta till evenemanget med en mobil enhet eller Teams-applikationen på datorn, försök istället ansluta via webbläsaren på datorn (Chrome, Microsoft Edge eller Firefox). Kopiera deltagarlänken till adressfältet i webbläsaren och välj ”Se istället på nätet”.
- Om du inte hör ljuden från webbseminariet, kontrollera att ljudkällan för den enhet som du använder är påslagen och kopplad till enheten. Kontrollera ljudinställningarna på din enhet: kontrollera att ljudet inte är avstängt och att rätt ljudkälla är vald. Du kan redigera webbseminariets ljudinställningar i menyn Inställningar till höger på skärmen.
- Om du har problem med att spela upp ljudet eller bilden från webbseminariet kan du försöka minska bildkvaliteten i menyn Inställningar.
- Om du deltar med din dator ska du använda en av dessa webbläsare och de senaste versionerna av den: Chrome, Microsoft Edge eller Firefox.
- Operativsystemet på din dator ska vara Windows 7 eller macOS X 10.10 (eller nyare versioner). Live Event stöder inte Linux.
- På en mobil enhet (en smarttelefon eller surfplatta) ska operativsystemet vara Android 4.4 eller iOS 10 (eller nyare versioner).
- Kontrollera att din webbläsare stöder Microsoft Teams och Microsoft Azure Media Player.
- Kontrollera att din webbläsare tillåter cookies från tredje part.